PORUCHY CHOVÁNÍ I
Rozsah kurzu: 6 vyučovacích hodin
Anotace:
- Rané projevy poruch biorytmu a neklidného chování.
- Poruchy vztahové vazby (attachment), reaktivita na odmítnutí, dopady nestálých vztahů a vazeb na případný rozvoj raných poruch chování.
- Pozitivní a negativní dopady stresu, strachu, pochvaly, trestu, porozumění, konfliktu a prohry na rozvoj seberegulačních vlastností dítěte a formování odpovědi stresového managementu.
- Obranné mechanismy a salutogenní vlivy.
- Sociální učení, bio-psycho-sociální deprivace, agresivní rodinné prostředí jako příčiny raných forem poruch chování.
- Rané projevy a subtypy hyperkinetických poruch (ADHD-I; ADHD-H; ADHD-C).
- Základní formy depistáže, klinického posouzení a terapie raných poruch.
- Syndrom opozičního vzdoru – kauzalita a komorbidita.
- Rané symptomy Intermitentní explozivní poruchy.
- Úzkostná a depresivní reaktivita, poruchy vztahu se sourozenci.
- Výchovné role, výchovné přístupy a jejich možné důsledky (hyperprotektivita, direktivní přístup, avoidantní přístup, atp.).
- Rané poruchy chování do věku 10 let, predelikvence, agresivní formy sociální interakce, první projevy socializovaných a nesocializovaných poruch chování, šikana v dětském věku (projevy a následky pro ranou viktimizaci a formování osobnosti agresora).