Porucha pozornosti s hyperaktivitou
Anotace
· ADHD – vymezení pojmu, výskyt ADHD
· vymezení základních pojmů ADHD x ADD
· příčiny vzniku ADHD , příznaky, konkrétní projevy, kritéria pro naplnění diagnózy ADHD
· hyperaktivita x hypoaktivita – projevy a zvládání
· pozornost a její narušení u dětí s ADHD x ADD – rozsah pozornosti, kapacita pozornosti, figura a pozadí, možné způsoby reedukace
· zabíhavost a perseverace myšlení u dětí s ADHD x ADD – praktické ukázky ve školní praxi a možnosti řešení
· emocionalita dítěte s ADHD x ADD – řešení problémů, impulzivita, reaktivní chování výše uvedených dětí ve spojení s případným agresivním chováním, možnosti zvládání emočních ataků
· motorika u dětí s ADHD x ADD
· sluchové vnímání a jeho možné narušení u dětí s ADHD x ADD – fonematický sluch, sluchová analýza a syntéza, percepce a reprodukce rytmu, sluchová paměť – projevy, možnosti reedukace
· zrakové vnímání a jeho možné narušení u dětí s ADHD x ADD – zraková diskriminace, PLO, vizuomotorická koordinace, zraková paměť, tělesné schéma – projevy v praktickém životě, možnosti reedukace
· intermodalita – schopnost propojování jednotlivých funkcí a její blokace
· rizika v chování u dětí s ADHD x ADD – především v případě nerespektování zvláštností tohoto dítěte – útěky, sebepoškozování, opoziční vzdor…
· hlavní výchovné zásady používané pro výchovu dětí s ADHD
· nesprávné výchovné postupy