Nespecifické poruchy a projevy chování
Anotace:
· rozdíl specifické x nespecifické poruchy chování
· opoziční porucha chování – její základní projevy, spouštěče opoziční poruchy chování, následky opoziční poruchy chování v dospělém věku, příklady z praxe
· lhaní – rozlišení bájné lži, smyšlenky a pravé lži, vývoj těchto tří kategorií u dítěte, projevy pravé lži, spouštěče pravé lži ve spojení s výchovným prostředím jedince
· krádeže – rozdíl pravá krádež x nepravá krádež, krádeže v souvislosti se zanedbáváním dítěte, spouštěče pravých krádeží, vliv party na pravou krádež u nestabilního dítěte, následky v chování v dospělém věku, příklady z praxe
· záškoláctví jako jedna z nejčastějších forem nespecifické poruchy chování, rozdíl impulzivní x promyšlené záškoláctví, spouštěče záškoláctví u dítěte, vliv rodiny, party, školního kolektivu na záškoláctví, možnosti řešení, spolupráce s OSPOD
· útěky a toulky – rozdíl útěk x toulka, rodinné výchovné styly vedoucí k útěkům a toulkám, škola jako možný spouštěč útěků a toulek v dospělém věku, útěky a toulky ve spojitosti s účastenstvím v patologických partách
· porucha chování s protispolečenskými rysy – základní projevy, spouštěče poruchy chování s protispolečenskými rysy, rodinné výchovné styly u této poruchy, možnosti budoucího kriminálního chování u jedinců s poruchou chování s protispolečenskými rysy, příklady z praxe
· hlavní výchovné zásady, čeho se vyvarovat
· diskuse, možnosti a meze školy, OSPOD, spolupráce s PPP