Hra ve vyučování prakticky
Hry a cvičení příznivě působí na pohybově neklidné děti s projevy impulsivity a sklonem reagovat podrážděně, protože jejich emocionalita je nevyrovnaná. Okolí je často kritizuje, dostávají častou negativní zpětnou vazbu, která se odráží v jejich prožívání, utváří obranné mechanismy a snižuje jejich sebehodnocení. Děti s projevy strachu, obav a s úzkostným reagováním, které přehnaně reagují na podněty a obtížně zvládají běžné sociální situace, získají prostřednictvím hry korigující sociální a emocionální zkušenost.
Obsah:
· sociální učení (sociální posilování, učení nápodobou a identifikací)
· sociální dovednosti (interakční, percepční a komunikační)
· zácvik do her a cvičení, které příznivě působí na všestranný rozvoj osobnosti dítěte (psychomotorické, rozvíjející percepční a kognitivní funkce, k rozvoji představivosti a kreativity, rozvíjející sociální dovednosti, relaxační)
· využití hry k motivaci, k fixování látky
· jak hru zadávat, povzbuzovat, reflektovat
· praktický nácvik her, funkčnost a přesah z roviny didaktické do roviny sociálně psychologické, tedy do sekundárního efektu, jakým je vytvoření pozitivního klimatu třídy