JAK POMOCI AUTISTICKÝM DĚTEM VE ŠKOLE
Rozsah kurzu: 6 vyučovacích hodin
Seminář je zaměřen na teoretické poznatky a praktické zkušenosti, možnosti hry, cvičení a techniky usnadňující učiteli práci s autistickými dětmi.
Anotace:
- Co je to autismus a kdo může provést diagnózu.
- Historický přehled a vývoj názorů na autismus. Kanner a Asperger.
- Formy autismu dle rozumových schopností dítěte (vysokofunkční a nízkofunkční autismus).
- Znaky autismu.
- Lze autismus léčit nebo zlepšit? Různé možnosti.
- Některé doporučení výchovné postupy:
- jak postupovat při nápravě nevhodného chování
- nácvik dovedností každodenního života
- rozvoj komunikace
- podpora nezávislosti
- Některé doporučované vzdělávací metody:
- strukturované prostředí
- učení postupnými kroky
- příležitostné učení
- diskriminační syndrom
- Dospívající s autismem:
- obsedantní chování a rituály, jejich náprava
- možnosti zlepšení sociálního chování
- Možnosti dalšího vzdělávání
- Problémy v sexuálních vztazích